JHL edunvalvonta laajemmin

JHL

Nykyisen JHL:n perustajia ovat SAK:laiset julkisten alojen liitot, Kunta-alan ammattiliitto KTV, Valtion ja erityispalvelujen ammattiliitto VAL ja Valtion yhteisjärjestö VTY. JHL:n yhteisöjäseniksi liiton perustamisvaiheessa tulivat Merivartioliitto MVL, Tulliliitto ja Vankilavirkailijain liitto VVL.

Liiton toimihenkilöt ovat aktiivisesti yhteydessä työnantajaliittoihin, lainsäätäjiin, eduskuntaan ja ministereihin vaikuttaen ja valvoen jäsenistön etuja.

Aloitteet liitolle

Liiton korkein päättävä elin on vaaleilla valittu edustajisto. Aloitteita edustajistolle voivat tehdä edustajiston jäsenet ja liiton yhdistykset. Yksittäinen jäsen voi vaikuttaa aloitteen tekemiseen yhdistyksen kautta joko lähettämällä aloite-ehdotuksensa yhdistyksen puheenjohtajalle tai tuomalla sen esiin yhdistyksen jäsenkokouksessa.

Liiton edunvalvonta

Liiton hoitamasta edunvalvonnasta saat parhaan kuvan vierailemalla liiton monipuolisella Työelämä-sivulla.